مناطق کم درآمد لس آنجلس کمتر احتمال دارد که تقویت کننده های COVID را دریافت کنند



درصد ساکنان شهرستان لس آنجلس واکسینه شده که رتبه بندی تقویت کننده کووید-19 را دریافت کرده اند در محله های فقیرتر به طور قابل توجهی کمتر از سایر مناطق است، روند نگران کننده ای که مقامات می گویند می تواند جوامعی را که قبلاً به شدت آسیب دیده اند در معرض افزایش احتمالی در زمستان قرار دهد.

آمارهای بهداشتی نشان می‌دهد که در مناطق با نیاز شدید شهرستان، تنها 6.9 درصد از افراد کاملاً واکسینه‌شده واجد شرایط برای واکسن‌های اضافی COVID-19 از 11 نوامبر واکسن تقویت‌کننده دریافت کرده‌اند. این مناطق، در میان دیگران، با یک ابزار اندازه‌گیری اجتماعی-اقتصادی به نام شاخص مکان‌های سلامت کالیفرنیا شناسایی می‌شوند و شامل مکان‌هایی مانند جنوب لس آنجلس، جنوب شرقی شهرستان لس‌آنجلس، ایست‌ساید، دره سان فرناندو شرقی و ال مونته می‌شوند.

طبق گفته اداره بهداشت عمومی شهرستان لس آنجلس، پوشش تقویت کننده در مناطق غنی تر به طور قابل توجهی بالاتر بوده است، به میزان 12.6٪ از 11 نوامبر.

باربارا فرر، مدیر بهداشت عمومی در بیانیه‌ای گفت: «ما الگوهای داروخانه‌هایی را دیده‌ایم که نشان می‌دهند مردم در محله‌هایی که بیشترین آسیب را دیده‌اند به همان اندازه که در سایر محله‌های لا کانتی است واکسن تقویتی دریافت نمی‌کنند.»

در ابتدا، معیارهای تعیین شده توسط مقامات بهداشتی فدرال، دسترسی تقویت‌کننده را به ساکنان سالخورده، کسانی که دارای برخی بیماری‌های زمینه‌ای هستند یا افرادی که در معرض خطر بالای قرار گرفتن در معرض COVID-19 بر اساس محل زندگی یا کارشان در نظر گرفته می‌شوند، محدود می‌کرد. اما اکنون، همه بزرگسالان می توانند دوزهای اضافی را دریافت کنند – تا زمانی که حداقل شش ماه از آخرین شغل Pfizer-BioNTech یا Moderna یا دو ماه از یک بار مصرف جانسون و جانسون فاصله داشته باشند.

«با افزایش داده‌ها که نشان می‌دهد اثربخشی واکسیناسیون با گذشت زمان برنده می‌شود و تقویت‌کننده‌ها خطر بستری شدن در بیمارستان COVID-19 و مرگ و میر را در میان بزرگسالان در هر سنی کاهش می‌دهند، مهم است که همه بزرگسالان واجد شرایط 18 سال و بالاتر، Boost COVID-19 خود را دریافت کنند. دوز، “فرر گفت.

کشف اخیر نوع Omicron از ویروس کرونا نیز چشم انداز این همه گیری را افزایش داده است. و کارشناسان بهداشت مجدداً تأکید می‌کنند که واکسن‌ها و واکسن‌های تقویتی برای افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، قوی‌ترین محافظت را در برابر ویروس کرونا ایجاد می‌کنند.

در طول کمپین تلقیح تقریباً یک ساله، مقامات گفته‌اند که اطمینان از توزیع و تزریق فوری واکسن‌ها ضروری است.

اما در حالی که کار ادامه دارد، گفتن این شکاف ها آسان تر از انجام آن است. و تفاوت هایی در حال حاضر ظاهر شده است – نه فقط از نظر تقویت کننده ها، بلکه بین کودکان 5 تا 11 ساله که به تازگی واجد شرایط رتبه بندی شده اند.

مقامات بهداشتی شهرستان لس آنجلس هفته گذشته گفتند که اگرچه 13 درصد از سفیدپوستان، 14 درصد از آمریکایی های آسیایی و 12 درصد از کودکان بومی آمریکایی در این گروه سنی تا 14 نوامبر واکسن تزریق کردند، اما همین امر در مورد تنها 4 درصد از سیاه پوستان صادق است. و 3 درصد از کودکان لاتین تبار.

در محله ضروری، 3.9 درصد از کودکان این گروه سنی واکسینه شدند، در حالی که 12.5 درصد از کودکان ساکن در سایر جوامع واکسینه شدند. نرخ کل شهرستان در آن زمان 7.2٪ بود.

مقامات می گویند که کاربرد گسترده تقویت کننده ها به سیستم ایمنی توربوشارژ در زمستان کمک می کند – زمانی که هوای خنک تر مردم را به طور فزاینده ای وادار می کند تا خانه های داخل خانه را انتخاب کنند، جایی که ویروس کرونا می تواند راحت تر پخش شود.

اما ساکنانی که هنوز واکسینه نشده اند همچنان از آستین بالا زدن سود می برند. بر اساس داده‌های بهداشتی ایالتی، کالیفرنیایی‌هایی که واکسینه نشده‌اند، هفت برابر بیشتر از افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹، ۱۳ برابر بیشتر احتمال دارد که در بیمارستان بستری شوند و تقریباً ۱۶ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری هستند.

فرر در طی یک جلسه توجیهی اخیر گفت: “هر بار که ما افزایش زیادی در موارد داشته ایم، عدم تناسب در نتایج سلامت بیشتر بر ساکنان سیاه پوست و قهوه ای ما تأثیر گذاشته است.”

وی افزود: “در گذشته، این به احتمال زیاد منعکس کننده تفاوت در مواجهه با محیط کار و شرایط زندگی بود. متأسفانه، همانطور که در طول موج تابستان شاهد بودیم، این تفاوت ها در نتایج سلامت نیز به دلیل تفاوت در وضعیت واکسیناسیون ایجاد می شود.” “اگر ما بهتر عمل نکنیم، اگر افزایش دیگری را تجربه کنیم، نتایج سلامتی از طریق نژاد و قومیت بسیار نامتناسب تر خواهد بود.”

در میان تمام گروه های نژادی و قومی، ساکنان سیاه پوست و لاتین تبار در شهرستان لس آنجلس نسبت به ساکنان سفیدپوست، آسیایی آمریکایی و بومیان آمریکا کمتر احتمال دارد واکسینه شوند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در اواسط نوامبر، از 5 سال به بالا در لا کانتی، 54 درصد از ساکنان سیاه پوست و 59 درصد از ساکنان لاتین تبار حداقل یک دوز واکسن کووید-19 دریافت کرده اند، در مقایسه با 72 درصد از سفیدپوستان، 75 درصد از مردم آمریکا. بومیان آمریکا و 80 درصد از ساکنان آسیایی آمریکایی. نرخ کل شهرستان 75 درصد است.

مقامات هشدار داده اند که افراد جوان – به دلیل اینکه احتمال کمتری برای واکسینه شدن دارند – موارد ابتلا به ویروس کرونا را بالاتر گزارش می کنند و منابع قابل توجهی برای انتقال ویروس کرونا هستند. در حالی که حدود 75 درصد از افراد 12 تا 29 ساله در لا کانتی حداقل یک واکسن دریافت کرده اند، 80 درصد از افراد 30 و 40 ساله این کار را انجام داده اند، زیرا 84 درصد از افراد تا سن 64 سالگی و 95 درصد از افراد مسن 65 سال این کار را انجام داده اند. و سن.

در میان گروه‌های 12 ساله و بالاتر واکسینه نشده، نوجوانانی وجود دارند که بالاترین میزان ابتلای ماهانه به ویروس کرونا را گزارش می‌کنند – تقریبا 30 درصد بدتر از بزرگسالان جوان‌تر تا سن 49 سالگی. این تغییری نسبت به اوایل این همه‌گیری است، زمانی که بزرگسالان جوان بدترین میزان ابتلا را داشتند. شهرستان

افراد مسن‌تر و واکسینه نشده همچنان به احتمال زیاد در بیمارستان بستری می‌شوند یا بر اثر COVID-19 جان خود را از دست می‌دهند.

مقامات بهداشتی ابراز امیدواری کرده‌اند که تداوم تدابیر امنیتی – مانند دستور بهداشتی شهرستان برای مراجعین برای نشان دادن مدرک واکسیناسیون قبل از ورود به بارهای سرپوشیده، شراب‌سازی‌ها، آبجوسازی‌ها، کلوپ‌های شبانه و سالن‌های استراحت – به باز کردن موج احتمالی زمستان کمک کند.

تا به حال، به نظر می رسد که مشاغل تا حد زیادی از تقاضا پیروی می کنند. برای هفته منتهی به 12 نوامبر، مقامات شهرستانی بیش از 80 درصد پیگیری بین بارها، کلوپ های شبانه و سالن ها را گزارش کردند.

طبق دستور بهداشت شهرستان، کارفرمایانی که مدرکی مبنی بر واکسیناسیون علیه کووید-19 ارائه نمی‌کنند، ممکن است همچنان در یک منطقه بیرونی از کسب و کار مشغول به کار باشند. مشتریان همچنان می‌توانند به دلایل محدودی مانند استفاده از سرویس بهداشتی، پرداخت صورت‌حساب یا انتخاب برای انجام امور، وارد بخش داخلی کسب‌وکار شوند.

یکی دیگر از قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای شهر لس‌آنجلس – که عموماً مشتریان مشاغل داخلی مانند رستوران‌ها، ورزشگاه‌ها و تئاترها را ملزم می‌کند تا مدرک واکسیناسیون را نشان دهند – از 8 نوامبر اجرایی شده و از دوشنبه آغاز شد.

قانون اصلی همچنین مشتریان مراکز خرید و مراکز خرید را ملزم می‌کرد تا مدرک واکسیناسیون را نشان دهند. با این حال، شورای شهر لس آنجلس قبلاً سیگنال داده است که مراکز خرید و مراکز خرید به زودی از قانون تأیید واکسن خارج خواهند شد.