مشخصات فنی ماشین دنا پلاس توربو (دنده ای و اتوماتیک) (2)

فهرست مطالب

مشخصات فنی ماشین دنا پلاس توربو (دنده ای و اتوماتیک)


۹ ماشین اتومات ارزان در بازار ایران را بشناسید - وبلاگ کارنامه جدا از مواردی مثل الیاژ مورد استفاده که با چشم قابل مشاهده نیستند، پیشرفت های زیادی در بدنه و کابین این محصول ایجاد شده و حالا دنا پلاس با داشتن طراحی مدرنتر و آپشنهای اضافه به محصولی امنتر و زیباتر از جد بزرگش تبدیل شده است. خانواده تندر 90 به طور کلی به استحکام و جانسخت بودن معروف هستند و در این پارامتر برتری را بدست میاورند، همچنین از نظر مصرف سوخت و شتاب اولیه هم میتوان تندر را برنده رقابت معرفی چطور از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟ – آکادمی مالی مسعود کرد. اما این هم بی انصافی است که بخواهیم دنا را همان 405 بزک شده بدانیم چراکه این محصول در طول این سالها بارها مورد بازنگری فنی و مهندسی قرار گرفته و از نظر ایمنی و کارایی دست خوش اصلاحات اساسی شده است. دنا پلاس نسخه فیس لیفت شده دنا است و دنا نیز بر روی پلتفرم سمند توسعه یافته که خود سمند هم به نوعی فرزند پژو 405 محسوب میشود؛ پس میتوان دنا پلاس را جزء نوادگان پژو 405 دانست که این خیلی نا امید کننده است چراکه پلتفرم 405 در دهه چهلم زندگی خود به سر میبرد و سالها با مهندسی روز جهان فاصله دارد.


خودرو فیدلیتی

این خودرو از مزایایی همچون ظاهر جذاب، کابین زیبا، کیفیت ساخت معقول، بازار خرید و فروش پررونق، توان فنی مناسب به ویژه در نسخه توربو و خدمات پس از فروش گسترده سود میبرد؛ با این حال جهش قیمت خودرو صفر و کارکرده در بازار سبب شده تا خرید ماشین دنا پلاس از توان بسیاری از مشتریان بیشتر شود و خیلیها دیگر به راحتی قادر به خرید آن نباشند. با وجود تولید دنا پلاس با جعبه دنده شش سرعته دستی، ساخت و عرضه مدل اتوماتیک این خودرو همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. البته در این بین نباید از چینی های خوشنامی همچون جک نیز غافل شد چراکه از تکنولوژی ساخت به روز تری نسبت به دنا برخوردار هستند؛ اما با این حال هم کاستیهایی در برخی آپشنها و بازار دست دوم ضعیف تر و شبکه خدماتی محدودتر را دارد. البته به نظر میرسد که سایپا شاهین از سیستم تعلیق کمی نرمتر سود میبرد و سرنشینان آن با کوبشهای کمتری در مسیرهای ناهموار مواجه میشوند. غربیلک چهار شاخه فرمان نیز با وجود زمختی نسبی، به واسطه وجود کلیدهای کنترلی تا حدودی مدرن به نظر میرسد و استفاده از طرح چوب در کابین، توانسته به گرم شدن فضای داخلی کمک نماید.


روغن موتور خودرو نکته مهم اینکه پیشرانه تارا تقریبا مدرن و کم استهلاک است، بنابراین لازم نیست بابت خراب شدن آن نگران باشید. مواردی مانند نشتی روغن، خراب شدن تغییر دهنده دنده، کابل یا دریچه آن، فرسودگی یا شکستن قطعه های داخلی و در نهایت کاهش سطح روغن یا آلوده شدن آن می تواند بر بروز این مشکل منجر شود. در مورد قیمت بیمه شخص ثالث خودرو باید این نکته را بگوییم که قیمت این بیمه به موارد گوناگونی از جمله: نوع خودرو، برند، کاربری، تخفیفات بیمه و… در بحث بیمه، مالک وسیله نقلیه شخص اول، شرکت بیمه شخص ثانی و فرد زیاندیده شخص ثالث محسوب میشود. البته بیمه شخص ثالث اجباری و بیمه بدنه اختیاری است ولی به دلیل مزایایی که دارد توصیه میشود، حتماً مالکین محترم این بیمه را نیز داشته باشند. کابین دنا پلاس از پلاستیک با کیفیت معمولی ساخته شده و فضایی نسبتا جادار برای یک خانواده پنج نفره فراهم آورده است؛ البته گنجایش کابین این خودرو در قیاس با برخی رقبا کمتر بوده و فضای آن تنگتر شده، به طوری که فضای سر نسبت به دنا معمولی کاهش یافته است. ​​​.


خودرو دنا پلاس

دنا پلاس توربو توانسته از طرف شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، پنج ستاره را دریافت کند و همچنین استاندارد یورو ۵ را نیز اعمال کند. تارا از نظر ایمنی شبیه پژو ۳۰۱ است و از آنجاییکه پژو ۳۰۱ در آزمونهای ایمنی موسسه یورو انکپ، ۳ ستاره ایمنی گرفته است، میتوانیم بگوییم که خودروی تارا هم از نظر ایمنی در جایگاه خوبی قرار دارد. پیشرانه ای که هرچند به کمک تعداد سوپاپهای بیشتر و سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ () در دورهای بالاتر تنفس بهتری نسبت به موتور قدیمی ایران خودرو یعنی ارائه میکند اما همچنان از نظر مصرف سوخت و پرفورمنس با موتورهای روز جهان فاصله زیادی دارد. فضای کلی کابین هرچند جدید نیست اما به راحتی نمره قبولی را دریافت میکند. با وجود طرح کلی یکسان در مدلهای مختلف، طراحی داخلی دنا پلاس توربو تفاوتهایی با مدل ساده دارد که عبارتند از فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی موکتی با طرح توربو و نوار قرمز و سردنده جدید.