جا انداختن دیسک کمر آیا جا انداختن دیسک کمر امکان پذیر است؟

متأسفانه هیچ درمان فیزیوتراپی برای تغییر روند این مشکل وجود ندارد، اما یک برنامهی ورزشی سبک می تواند برای حفظ تحرک و کاهش درد مفید باشد. با کمترین فشار و در یک حرکت طولانی، دست خود را از روی زانو به طرف قلب بکشید. برای این بیماران شنیدن این حرف از طرف پزشکشان خیلی سخت است که می گویند دلیلی برای درد آن ها وجود ندارد. باید برنامه های درمانی در اختیار بیماران قرار گیرد که حالت های مناسب برای تسکین علائم را به آن ها آموزش دهد و شامل فعالیت هایی که نباید در زمان بروز علائم (فلرآپ) انجام داد، باشند. گاهی اوقات این دیسک ها دچار بیرون زدگی، فتق یا پارگی می شوند؛ در چنین مواردی ممکن است عصب تحت فشار قرار گیرد. این مفصل گاهی اوقات به قدری حساس می شود که حتی یک تماس جزئی نیز باعث زانو درد می شود. از دست رفتن تراکم استخوان، که پوکی استخوان نامیده می شود، می تواند باعث شکستگی هایی جزئی در مهره ها شود.

محل درد به جاهای دیگر بدن هم جا به جا خواهد شد.2001 بلند کردن مداوم اجسام سنگین یا حرکت بد و ناگهانی می تواند باعث کشیدگی عضلات کمر و رباط های ستون فقرات شود. باید بدانید که درد در این بیماران همانند درد ناشی از آسیب های مکانیکی است. درد سیاتیک در پا به صورت درد، گزگز و بیحسی احساس خواهد شد. بیرونزدگی دیسک می تواند باعث فشار بر عصبی شود که از کمر تا پا امتداد دارد و منجر به درد سیاتیک یا فشردگی عصب سیاتیک شود. برخی از بیماران برای اینکه بتوانند بدون بروز علائم در پا راه بروند مثلاً به چرخ دستی خریدشان درمان زانو پرانتزی تکیه می دهند. از طرفی، علائم بیماری دیسک کمر ممکن است شبیه سایر شرایط یا مشکلات پزشکی باشد و بسته به محل آسیب دیسک، اندازه و اینکه به کدام ریشه عصبی فشار وارد میشود، متفاوت باشد. محل درد به جاهای دیگر بدن هم جا به جا خواهد شد. کاهش یا افزایش درد با ترومای حرکتی یا فشار جسمی مرتبط نخواهد بود. اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کمر لطفا از صفحه ما بخواهید.​.

مدارکی وجود دارد که نشان می دهد مصرف زردچوبه در این بیماران می تواند به عنوان درمانی طبیعی برای کاهش التهاب بوده و عوراض جانبی داروهای ضدالتهابی را نداشته باشد. پزشکان برای جلوگیری از زانودرد، مصرف روزانه 1200میلیگرم کلسیم را توصیه میکنند. اغلب مکمل هایی که در درمان کمر درد توصیه میشوند حاوی موادی هستند که در بالا نام برده شد. درد کمر و خشکی کمر با عدم تحرک به خصوص در شب و اوایل صبح بدتر است. میکرودیسککتومی برای فتق دیسک کمری تهاجمی حداقلی دارد و بیمار معمولاً شب را در بیمارستان اقامت نمی کند. بعد از شروع علائم بیمار باید بنشیند یا به جلو خم شود تا علائمش بهبود یابند. تست کشش فمورال و ارزیابی رفلکس پاشنه از دیگر مواردی است که برای بررسی علائم دیسک کمر و میزان آسیب به مهره های کمر انجام می شود. اما بیماری های دیگری نیز وجود دارند که باعث کمردرد التهابی می شوند. مثالی از یک بیماری که باعث کمردرد التهابی می شود، اسپوندیلیت آنکیلوزان است. در نظر داشته باشید که یخ را مستقیما روی زانو نگذارید، زانوی خود را با یک حوله ی پنبه ای بپوشانید، یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و سپس کیسه را روی حوله قرار دهید. ​​!

استفاده از کیسه آب سرد و یخ پس از انجام فعالیت، احتمال بروز درد و ورم را کاهش میدهد. درد در اثر اضطراب یا افسردگی بدتر خواهد شد. ۱ – گرفتگی و اسپاسم دردناک کمر و زیر دل در دوران قاعدگی که ممکن است با گذشت زمان بدتر شود. این نوع درد به دلیل التهاب شدید مفاصل ستون فقرات در اثر وجود بیماری که باعث حمله سیستم ایمنی بدن به مفاصل ستون فقرات می شود، است. قوز کرده نشستن در زمان کار با کامپیوتر می تواند به مرور زمان باعث مشکلات کمر و شانه ها شود. به مرور زمان، این مشکل میتواند باعث تنگی کانال نخاعی یا استنوزیس شود. منبع نور باعث نفوذ انرژی نور داخل بدن شده و موجب افزایش گردش خون در بدن و تسریع بهبود درد میشود. داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی () در اغلب این بیماران باعث کاهش درد و خشکی می شود. فیزیوتراپیست ماهر در زمینه مراقبت های ستون فقرات می تواند برنامه ورزشی مناسبی تنظیم کند که باعث کاهش کشش کمر در زمان راه رفتن شود. مثلا فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی پارسال کل کشور فقط ۵ نفر دکتری فیزیوتراپی میخواست. گاها هم پزشک متخصص اروتوپد شما را به فیزیوتراپیست ارجاع میدهد تا با روش فیزیوتراپی علائم شما برطرف شود.