سرگردانی مسافران در خرید بلیت‌های نوروزی


اقتصاد 24- بلیط های سفر نوروزی بسیار نادر است و مسافران برای تهیه بلیط دچار سردرگمی می شوند. وزیر راه و شهرسازی از همان ابتدایی که بحث کمبود بلیت نوروزی مطرح شد، از افزایش 15 درصدی ناوگان خودرویی صحبت می کرد. اما با توجه به اینکه روزهای پایانی سال را می گذرانیم، در تمامی بخش های حمل و نقل عمومی شاهد کمبود بلیت هستیم.

اگر مسافران بلیط اتوبوس را پیدا نکردند باید با لیست انتظار تماس بگیرند

داریوش باقر جوان در مورد حمل و نقل جاده ای می گوید: بلیط اتوبوس هم اکنون در تمامی مسیرها موجود است و مسافران می توانند به صورت آنلاین و حضوری بلیت تهیه کنند.

به گفته مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری، اگر مسافری موفق به تهیه بلیت نشد، می‌تواند به بخش رزرواسیون مراجعه و در لیست انتظار برای تهیه بلیت قرار گیرد، اما در صورت تکمیل ظرفیت، به سفر یا خدمات ویژه خود ادامه خواهند داد. .


بیشتر بخوانید: بلیت اتوبوس 25 درصد گران شد


وی ادامه می دهد: من از عدم فروش بلیت توسط رانندگان یا شرکت های حمل و نقل مسافر چشم پوشی نمی کنم اما اکنون همه سازمان ها و اتحادیه ها اعلام کرده اند که آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستند.

باقر جوان می گوید: اگر شرکت های حمل ونقل یا رانندگان برای تامین لوازم یدکی یا سوخت با مشکل مواجه هستند، می توانند با اعلام نیاز به آنها اطلاع دهند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 8 هزار اتوبوس با ظرفیت متوسط ​​32 نفر، 24 هزار مینی بوس با ظرفیت 17 نفر و 33 هزار بلیت پلاک عمومی با ظرفیت سه نفر در حال انجام است. در نظر گرفته شده. نوروز است.

وی خاطرنشان می کند: با توجه به تشدید تحریم ها، ناوگان خودرویی امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

مسافران سرگردان در حال خرید بلیط نوروزی

مسافران سرگردان در حال خرید بلیط نوروزی

کمبود بلیط قطار نتیجه تقاضای زیاد در این بخش است

همانطور که در ابتدای گزارش اشاره شد، نه تنها در ناوگان اتوبوسرانی، بلکه در حوزه راه آهن نیز با کمبود بلیت مواجه هستیم.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از 500 دستگاه نورد تردد ریلی باری با تاکید بر اینکه به دلیل فرسودگی ناوگان با محدودیت تردد مسافران مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر با محدودیت تردد مسافران مواجه هستیم.

مهرداد بذرپاش خاطرنشان کرد: دولت قبل به جای تعمیر، ناوگان فرسوده را حذف کرد که منجر به کمبود امروز شد و دولت سیزدهم در تلاش است تا ناوگان فرسوده را تعمیر کند و حتی ناوگان مسافری جدید را به این حوزه ریلی اضافه کند تا از این راه نرسیم. شرمندگی مردم از کمبود مسافر و مشکلات حمل و نقل ریلی مسافر نیز حل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی بیشترین تقاضای سفر به مشهد را مقدس دانست و گفت: به شرکت راه آهن اعلام کرده ایم که ظرفیت حمل و نقل ریلی مسافر در مشهد 15 درصد افزایش می یابد.

بذرپاش با اشاره به اینکه هیچکس بلیت را نگه نمی دارد، گفت: این بلیت ها به مسافران فروخته می شود و به مردم قول می دهیم در اسرع وقت بلیت تهیه کنیم، اما دلیل اینکه عده ای نتوانسته اند بلیط قطار تهیه کنند این است که تقاضای بالا سفر با قطار زیاد است.

مسافران سرگردان در حال خرید بلیط نوروزی

مسافران سرگردان در حال خرید بلیط نوروزی

مسافران سرگردان در حال خرید بلیط نوروزی

قیمت بلیط هواپیما کنترل می شود

یکی دیگر از مشکلات مسافران نوروزی نبود بلیت هواپیما است که جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص گفت: قیمت بلیت هواپیما کنترل شده و در محدوده قیمت مصوب فروخته می شود. .

این مسئول تاکید کرد: ایرلاین ها پاسخگوی گرانی نیستند و گیمرها و نرم افزارهای موبایلی دلیل گرانی بلیط هواپیما هستند.

وی تصریح کرد: ایرلاین ها از تمام ظرفیت خود برای جابه جایی مسافر استفاده می کنند و افزایش قیمتی وجود ندارد و این گفته که پروازهای داخلی کاهش یافته و شرکت ها به سمت پروازهای خارجی رفته اند را کاملا تکذیب می کنم چرا که مجوز در حوزه هوانوردی برای آن صادر شده است. 650 مورد. به دست آورد.

مسافران سرگردان در حال خرید بلیط نوروزی

مسافران سرگردان در حال خرید بلیط نوروزی

مسافران سرگردان در حال خرید بلیط نوروزی

این روزها نه تنها در حوزه اتوبوسرانی، بلکه در حوزه ریلی و هوایی نیز با کمبود بلیت مواجه هستیم و اوضاع به هم ریخته است، چرا که حتی یک بلیت در تمام مراکز فروش موجود نیست. تقاضا زیاد است یا بهانه ای برای گرانی ناوگان حمل و نقل وجود ندارد.

منبع: مهر