تخصص ها، بازار کار و در آمد، مهاجرت

به طور کلی فیزیوتراپیست با توجه به نوع بیماری، روش درمانی مناسبی را در پیش می گیرد. به طور کلی نقص های عملکردی و فیزیولوژیکی سبب بروز بیماری های حرکتی می شود که چنین بیماری هایی در سالمندان شایع تر است. در این روش درمانی با وارد کردن انرژی نور لیزر به بافت بدن، سلول ها تحریک می شوند و به بهبود سریع تر و رفع دردهای عضلانی، عصبی و اسکلتی کمک می شود. شاک ویو تراپی یکی از روش های غیرتهاجمی در فیزیوتراپی است که با استفاده از امواج صوتی به بازسازی سلول ها در قسمت های آسیب دیده کمک می کند. در ادامه برخی از بیماری ها و آسیب های رایجی که در صورت بروزشان، فرد مبتلا به فیزیوتراپی نیاز دارد را بررسی می استخدام فیزیوتراپ در منزل – خدمات فیزیوتراپی هبوط کنیم. تجربه و دانش بالا این فرد باعث شده است تا از وی به عنوان یکی از بهترین دکترهای فیزیوتراپی در ایران یاد شود.  ​ ​!

فیزیوتراپی طی ترم های شش تا هشت هم بیشتر بالینی کار میکنی و چیزایی که تو این پنج ترم یاد گرفتی رو تو بالین تجربه میکنی. تو چند سال اخیر تعداد کلینیک های توانبخشی افزایش پیدا کرده ولی با این وجود باز هم بازار کار بسیار خوبی داره. سپس برای رسیدن به توانبخشی و باز توانی بیمار، متخصص فیزیوتراپی یک برنامه جامع درمانی را مطابق نیازهای بیمار طرحریزی میکند. میتوان گفت یک روش درمانی جامع است که بهطور مستقیم بیمار را درگیر فرایندهای مراقبتی میکند. دکترتو میزبان بیشتر از ۱۴۰۰۰ پزشک، پیراپزشک، روانشناس و متخصص درمانی از جمله فیزیوتراپی در سراسر کشور است و با تسهیل نوبتدهی پزشکان سعی میکند سطح سلامت جامعه را ارتقا دهد. مراحل دوره دکتری فیزیوتراپی ممکن است بسته به محدوده جغرافیایی و مقررات مختلفی که در هر کشور و حتی در هر دانشگاه واگذار شده باشد، متفاوت باشد. در طول دوره بارداری و پس از زایمان، مشکلات مختلفی مانند تغییر شکل و ضعف شدید عضلات جلوی شکم، درد ستون فقرات، کمردرد، بی ثباتی مفصلی، درد های شدید و واریس اندام های تحتانی بوجود می آید که مراکز فیزیوتراپی می توانند با مشاوره و استفاده از روش های درمانی به پیشگیری و بهبود چنین مشکلاتی کمک کنند.

شود. فیزیوتراپی ورزشی یکی از شاخه های فیزیوتراپی است که به پیشگیری و درمان چنین آسیب هایی می پردازد. فیزیوتراپی برای تقویت عضله مزایای متعددی از جمله افزایش قدرت و استقامت عضلانی، بهبود عملکرد فیزیکی، افزایش استقلال عملکردی، کاهش درد و پیشگیری از آسیب را به همراه دارد. در این روش از امواج صوتی که توسط گوش انسان قابل شنیدن نیست، برای درمان زخم ها و آسیب دیدگی ها استفاده می شود و در مواردی که بافت های نرم بدن آسیب دیده باشند، درد را کاهش داده و به تسریع روند بهبودی کمک می کند. مگنت تراپی به معنی اعمال نیروی مغناطیس بر روی بدن است و به طور کلی در این روش با استفاده از امواج مغناطیسی و تاثیر آن بر بافت های آسیب دیده بدن مانند استخوان، عضلات و تاندون ها، به فرآیند درمان و کاهش دوره بهبودی کمک زیادی می شود. برای مثال اگر بشنوید کودکی به علت شکستگی پا به جلسات فیزیوتراپی می رود ممکن است تعجب کنید اما حقیقت این است که فیزیوتراپی درمانی برای عضلات، رباط ها و تاندون هایی است که دچار نقص و آسیب شده اند و فرقی نمی کند این آسیب به خاطر یک تصادف باشد یا سکته مغزی!

افرادی که دچار این بیماریها هستند ممکن است در حفظ تعادل و استقامت خود مشکل داشته باشند. مثلاً در بارداری ممکن است مواردی چون انقباض بیش از حد عضلات رخ دهد. یکی از رایج ترین شیوه های درمانی، درمان دستی یا منوال تراپی می باشد که در این روش فیزیوتراپیست از طریق کشش، ماساژ و انجام ورزش های تقویتی به حرکت دادن اعضای بدن بیمار کمک می کند و با حرکت مفاصل خشک و سفت بیمار به تسکین درد او کمک می کند. همچنین درمان دستی علاوه بر تاثیرات مثبت بر روند بهبودی بیمار، از نظر روانشناسی هم باعث ایجاد احساس دلگرمی و اطمینان خاطر در بیمار شده و نتایج مثبتی به همراه دارد. در فیزیوتراپی شما با لیسانس هم در صورت داشتن سابقه کار میتونید مرکز یا کلینیک تاسیس کنید اما برا تاسیس آزمایشگاه حتما باید دکتری علوم آزمایشگاهی داشته باشید و یه آزمون هم داره قبول بشید. تعداد بورسیههای تحصیلی برای این رشته در مقایسه با سایر رشتههای علوم تجربی کمتر است. حسن زاده تاکید کرد: آئین نامه پذیرش دانشجوی دکتری حرفهای این رشته در شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مصوب شده است و امید این است که در سال آینده به صورت محدود در سه دانشگاه و سه دوره دانشجو پذیرفته شود. ​​​!