آماری که نشان می‌دهد یک چهارم متقاضیان خودرو قادر به ثبت نام نخواهند بود/ خرید خودروی داخلی شاید وقتی دیگر!


اقتصاد 24 – به نظر می رسد صنعت خودروسازی قصدی برای دیدن صلح ندارد. از چالش های همیشگی صنعت و رانندگان بی کفایت گرفته تا ثبت نام های حاشیه ای اخیر خودرو.

ثبت نام خودرو که چند سالی است به بهانه های مختلف برگزار می شود، هر بار حاشیه هایی را به همراه داشته است. در آخرین این حاشیه ها، اخبار متعددی مبنی بر اختلال در سیستم یکپارچه خودرو منتشر شد و چند کاربر به آن اعتراض کردند.

حواشی ثبت نام خودروهای داخلی

به گزارش اقتصاد 24، در حالی که بر اساس آمار وزارت امنیت، 900 هزار نفر به حساب بانکی خود مجوز ثبت نام خودروهای خانگی خود داده اند و حتی با گذشت بیش از دو روز از شروع ثبت نام، بسیاری از مردم ثبت نام نکرده اند. به دلیل ترافیک بالای سایت موفق به ثبت نام شدند کسانی که ثبت نام کرده اند نمی توانند خودروی ثبت نامی خود را در قسمت پروفایل سایت مشاهده کنند و این سوال و شک برای آنها ایجاد شده است که آیا ثبت نام خودرو را انجام داده اند یا خیر.

در این دو روز صف‌های زیادی در کافی‌نت‌ها ایجاد شد و بسیاری از شهروندان ساعت‌ها برای یک ثبت‌نام ساده وقت می‌گذارند تا بتوانند خودروی خانگی ثبت نام کنند و خودرویی را که رنگ آن را نمی‌دانند و در چه تاریخی و با چه شرایطی نمی‌دانند بخرند. آنها یک قیمت تحویل برای خرید دریافت می کنند.

در حال حاضر شهروندانی (900 هزار نفر) هستند که ریسک کردند و با این قرارداد ترکمانچایی به امید خرید خودروی داخلی نام خود را با بلوک 100 میلیون تومانی در حساب پروکسی در سامانه یکپارچه فروش خودروهای داخلی ثبت کردند. به 1402. امیدوارند ماشین را تحویل دهند.


بیشتر بخوانید: فروش خودروهای وارداتی با عیوب عجیب/ وزارتخانه سکوت خود را تا حد نمایشگاه خودرو پایین آورد.


این در حالی است که سامانه یکپارچه فروش خودروهای داخلی از روز جمعه به روی شهروندان متقاضی خرید خودرو باز شده است و طبق آمار تنها 120 نفر می توانند همزمان در این سامانه ثبت نام کنند.

به گزارش اقتصاد 24 ، با یک حساب کتابی ساده، اگر تعداد 900 هزار نفر (تعداد ثبت نام شده اتباع) را بر 120 (ظرفیت ثبت نام همزمان) تقسیم کنیم به عدد 7500 می رسیم که نشان می دهد 7500 دسته از شهروندان باید همزمان در سایت حضور داشته باشند و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

قرار بود ثبت نام خودرو ظرف سه روز یعنی 5 تا 7 اسفند انجام شود، اما به دلیل اختلالات گسترده در سایت esalecar.ir، مهلت ثبت نام تا 8 اسفند تمدید شد، یعنی هموطنان 4 روز فرصت دارند، یعنی. 5760 دقیقه، برای ثبت نام در وب سایت ثبت نام کنید

حواشی ثبت نام خودروهای داخلی

به عبارت دیگر، اگر در هر دقیقه ۱۲۰ نفر بتوانند همزمان در سامانه یکپارچه فروش خودرو داخلی ثبت نام کنند، از ۷۵۰۰ دسته شهروندانی که قصد ثبت نام خودرو دارند، تنها ۵۷۶۰ دسته یعنی ۶۹۱۲۰۰ نفر می توانند ثبت نام کنند. . نهایی و 208800 نفر امکان ثبت نام را از دست می دهند.

ضمناً برای ثبت نام خودرو برای هر شهروند یک دقیقه را معیار قرار داده ایم و در بهترین حالت اگر اینترنت کمک کند و سیستم با مشکلی مواجه نشود مراحل ثبت نام بیش از 5 دقیقه طول می کشد.

به گزارش اقتصاد 24، مشخص نیست چرا وزارت حراست که بارها بی کفایتی خود را در مدیریت صنایع مختلف به ویژه صنعت خودرو نشان داده است، به این مسائل توجهی نمی کند. انگار دست هایی پشت پرده هستند که مردم را ناراضی و ناراحت می کنند، دست هایی که ممکن است درگیر مافیای خودرو باشد، مافیایی که سال هاست هر بلایی که بخواهد بر سر صنعت خودروی کشور آورده است و هیچ آژانسی توانش را ندارد. نه برای مقابله با آن.!